آرشیو

نشست نقد کتاب «هویت شیعه و نظام بین الملل» با حضور مؤلف اثر برگزار می شود

این نشست روز چهارشنبه بیست و پنجم بهمن ماه سال 1402 با ارائه دکتر سید علیرضا عالمی نویسنده کتاب و نقد اثر از سوی دکتر محمد ستوده در محل سالن جلسات پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام برگزار می شود.

کتاب «سیره همسرداری امامان معصوم علیهم السلام» به عنوان اثر «شایسته تقدیر» انتخاب شد

این کتاب تألیف حجت الاسلام یدالله مقدسی بوده و در بیست و پنجمین دوره همایش کتاب سال حوزه به عنوان اثر شایسته تقدیر انتخاب شد

پنجمین شماره دوفصلنامه علمی ـ تخصصی «التاریخ والحضارة الاسلامیة؛ رؤیة معاصرة» منتشر شد

به همت پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت ‌(علیهم‌السلام) و اداره نشریات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پنجمین شماره دوفصلنامه علمی ـ تخصصی «التاریخ والحضارة الاسلامیة؛ رؤیة معاصرة» مربوط به زمستان و بهار (2023 میلادی/1445هـ) منتشر و مقالات این شماره بر روی سامانه نشریه به آدرس http://ihc.isca.ac.ir نمایه گردید.

نشست «واکاوی دیدگاه آنجلیکا نویورت درباره سیر تطور قرآن در فرآیند شکل گیری امت اسلامی» برگزار شد

شفاهیت و گفتاری بودن قرآن، برای نویورت مفروض بوده است. به اعتقاد نویورت، برای فهم قرآن باید تعاملات پیامبر (ص) با جامعه خودش را بشناسیم. به نظر او باید تاریخ گذاری قرآن و زمان نزول سور قرآنی را بدانیم. هدف نهایی آموزه های قرآنی، تشکیل امت اسلامی و جایگزینی آن با امت های پیروان پیامبران پیشین اعم از یهود و مسیح بوده است.

نشست علمی با عنوان «منزلت و نقش مادران اهل بیت و امامان شیعه در تمدن اسلامی» برگزار شد

در این نشست علمی که ذیل همایش «جایگاه و منزلت مادران ائمه علیهم السلام نزد اهل بیت علیهم السلام» برگزار شد، آقایان دکتر نعمت الله صفری، دکتر اصغر منتظرالقائم و خانم دکتر زهرا روح اللهی امیری به ایراد نظر پرداختند

از حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمیدرضا مطهری به عنوان پژوهشگر برتر تجلیل به عمل آمد

در آستانه روز پژوهش و افتتاح نهمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری دفتر تبلیغات اسلامی، در مراسم انتخاب پژوهشگران برتر، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمیدرضا مطهری به عنوان رتبه دوم پژوهشگر برتر انتخاب شدند.

نشست علمی «پژوهش های تاریخ تشیع و حکمرانی» برگزار شد

این نشست روز سه شنبه 21 آذرماه ذیل نشست های علمی چهارمین همایش علوم انسانی – اسلامی در محل سالن شهید سلیمانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار گردید.

نشست علمی «منزلت و نقش مادران اهل بیت علیهم السلام و امامان شیعه در تمدن اسلامی»

این نشست علمی با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمیدرضا مطهری به عنوان سخنران در دانشگاه الزهراء تهران برگزار شد.

رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره با حضور در برنامه «ماجرا» در شبکه چهار سیما به تبیین موضوع «امام حسن عسکری علیه السلام و مدیریت بحران ها» پرداختند

در این برنامه که به مناسبت ولادت امام حسن عسکری علیه السلام بر روی آنتن رفته بود، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مطهری ابعاد مختلف مدیریت بحران از سوی امام حسن عسکری علیه السلام به ویژه مسأله جانشینی امام را تبیین کردند.

کتاب «ساختار اجتماعی یثرب در بنیان مدینه النبی» منتشر شد.

این کتاب تألیف دکتر مهران اسماعیلی بوده و در آن به بررسی موضوعاتی مانند جغرافیا و مسائل فرهنگی اجتماعی شهر یثرب پرداخته شده است. کتاب بر دو فضای مطالعاتی «ساختار نظام بین‌الملل» و «هویت شیعه» تمرکز دارد

کتاب «هویت شیعه و نظام بین الملل» تألیف دکتر سید علیرضا عالمی منتشر شد.

این کتاب به همت گروه تاریخ تشیع پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام منتشر شده است. کتاب بر دو فضای مطالعاتی «ساختار نظام بین‌الملل» و «هویت شیعه» تمرکز دارد

کتاب «سیره همسرداری امامان معصوم علیهم السلام» منتشر شد

این اثر تألیف حجت الاسلام و المسلمین یدالله مقدسی بوده و به همت گروه سیره اهل بیت علیهم السلام پژوهشکده تاریخ و سیره به چاپ رسیده است.

نشست علمی «چیستی و تمایز «سیره معصومان علیهم السلام»؛ «سیره شناسی» و «مطالعات سیره معصومان علیهم السلام» برگزار شد

این نشست با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر روح الله توحیدی نیا به عنوان سخنران، روز یکشنبه سی ام بهمن ماه 1401 در سالن کوثر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.

انتخاب کتاب «شیوه مواجهه معصومان علیهم السلام با اختلافات همسران» به عنوان اثر شایسته تقدیر در همایش کتاب سال حوزه

کتاب «شیوه مواجهه معصومان علیهم السلام با اختلافات همسران» نوشته حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسین قاضی خانی، مدیر گروه تاریخ تشیع پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام در بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه به عنوان اثر «شایسته تقدیر» انتخاب شد.

انتخاب کتاب «مواجهه امامان شیعه با اباحه گری» به عنوان اثر شایسته تقدیر در همایش کتاب سال حوزه

کتاب «مواجهه امامان شیعه با اباحه گری» تألیف حجت الاسلام و المسلمین دکتر یدالله حاجی زاده، عضو هیات علمی گروه فرهنگ و تمدن اسلامی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام در بیست و چهارمین همایش کتاب سال حوزه به عنوان اثر «شایسته تقدیر» انتخاب شد.

کرسی ترویجی «حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران و علم تاریخ؛ بررسی کلان سریال های تاریخی رسانه ملی» برگزار شد

کرسی ترویجی «حکمرانی در جمهوری اسلامی ایران و علم تاریخ؛ بررسی کلان سریال های تاریخی رسانه ملی» روز 28 آذرماه 1401 با حضور دکتر سید حسین فلاح زاده به عنوان ارائه دهنده و دکتر حسین ایزدی در جایگاه ناقد در سالن شهید سلیمانی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
12345678910...>>>
نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 116307

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده تاریخ و سبره اهل بیت (علیه السلام)
تلفن: 31156735- 025
31156926 - 025
ایمیل: history@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پ‍ژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت عليه‌السلام-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما