برگزاری همایش

همایش «غدیر در گستره تمدن اسلامی» برگزار شد

این همایش روز پنجشنبه 15 تیرماه و در آستانه عید سعید غدیر در دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور اساتید و صاحبنظران برگزار گردید. سخنران مراسم افتتاحیه حجج اسلام دکتر سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و دکتر محمدتقی سبحانی بودند. در مراسم اختتامیه این همایش نیز حجت الاسلام دکتر نجف لک زایی سخنانی در خصوص غدیر ایراد کردند.

این همایش روز پنجشنبه 15 تیرماه و در آستانه عید سعید غدیر در دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور اساتید و صاحبنظران برگزار گردید. سخنران مراسم افتتاحیه حجج اسلام دکتر سید ابوالحسن نواب، رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب و دکتر محمدتقی سبحانی بودند. سپس کمیسیون های تخصصی در سه بخش «غدیر در تاریخ» به ریاست حجت الاسلام دکتر حمیدرضا مطهری، «غدیر در مذاهب شیعه» به ریاست دکتر محمد جاودان و «غدیر در مذاهب اهل سنت» به ریاست حجت الاسلام دکتر مهدی فرمانیان برگزار شد.

در کمیسیون غدیر در تاریخ آقایان دکتر داداش نژاد، دکتر قلیچ، خانم صالحی و دکتر مطهری و خانم صالحی مقالات خودشان را در قالب سخنرانی ارائه دادند. همچنین مقالات آقایان دکتر حمیدرضا شریعتمداری، دکتر محمد غفوری نژاد، دکتر حسین قاضی خانی، دکتر حمیدرضا اکبری  و دکتر محمد جاودان در کمیسیون غدیر در مذاهب شیعه ارائه شد. در کمیسیون غدیر در مذاهب اهل سنت هم آقایان دکتر حامد قرائتی، دکتر معینی فر، دکتر اکبر باقری، دکتر عباس خسروی، نیک نهاد و سینائی و دکتر مهدی فرمانیان به ارائه مقاله پرداختند.

سخنران مراسم اختتامیه نیز حجت الاسلام و المسلمین دکتر نجف لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بودند که به ایراد نظر در رابطه با موضوع غدیر پرداختند.

منبع:اختصاصی پژوهشکده تاریخ و سیره

تاریخ خبر: 1402/4/20 سه‌شنبه
تعداد بازدید کل: 173 تعداد بازدید امروز: 2
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 174

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده تاریخ و سبره اهل بیت (علیه السلام)
تلفن: 31156735- 025
31156926 - 025
ایمیل: history@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پ‍ژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت عليه‌السلام-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما