معرفی کتاب

کتاب «سیره معیشتی معصومان علیهم السلام» اثر حجت الاسلام یدالله مقدسی

در این اثر به مباحثی از قبیل مبانی و اصول راهبردی اقتصادی در سیره معصومان علیهم الاسلام، منابع درآمد معصومان علیهم السلام، طبقه بندی هزینه های فردی معصومان علیهم السلام و طبقه بندی هزینه های بخششی معصومان علیهم السلام پرداخته شده است.

تأمین معیشت یکی از مهمترین نیازهای بشر بوده و از اهمیت بسزایی در زندگی اجتماعی انسان برخوردار است. گزارش های فراوانی در منابع تاریخی، روایی و دیگر متون اسلامی وجود دارد که دربردارندۀ سبک زندگی و رفتار معصومان علیهم السلام در نوع درآمدها و هزینه ها است و گاه جزئیات آن نیز تبیین شده است. به همین منظور، پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام که تبیین زوایای گوناگون سیره معصومان را وظیفۀ خود و ارائه الگوی مناسب در این باره را هدف خود می داند، طرح سیره معیشتی معصومان علیهم السلام با هدف شناخت، تبیین و طرح الگوی مناسب به جامعه را در دستور کار خود قرار داده و حجت الاسلام یدالله مقدسی، تألیف کتاب سیره معیشتی معصومان علیهم السلام را در راستای تحقق این هدف به رشته تحریر در آوردند. در این اثر به مباحثی از قبیل مبانی و اصول راهبردی اقتصادی در سیره معصومان علیهم الاسلام، منابع درآمد معصومان علیهم السلام، طبقه بندی هزینه های فردی معصومان علیهم السلام و طبقه بندی هزینه های بخششی معصومان علیهم السلام پرداخته شده است.  

منبع:اختصاصی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام
كلمات كليدي : سیره معیشتی , یدالله مقدسی

تاریخ خبر: 1398/8/1 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 1401 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
کتاب «سیره معیشتی معصومان علیهم السلام» به عنوان کتاب «شایسته تحسین» در همایش کتاب سال حوزه انتخاب شد
نگاهی به اختلاف روایات درباره شب قدر و فضیلت آن
  • 1395/4/8 سه‌شنبه یادداشت وارده نگاهی به اختلاف روایات درباره شب قدر و فضیلت آن
    آیا شب قدر، یک شب است یا هر سه شب از لیالی قدر؟ روایات در بارۀ آن متفاوت اند . در این‌که کدام‌یک از سه شب نوزدهم، بیست و یکم و بیست و سوم ماه مبارک رمضان، شب قدر است، ابن طاووس می‌فرماید: «روایات دربارۀ هر سه‌شب وارد شده است که از شب‌های قدر هستند».
طرح « سیره معیشتی معصومان علیهم السلام » - حجت الاسلام و المسلمین یدالله مقدسی
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1402

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده تاریخ و سبره اهل بیت (علیه السلام)
تلفن: 31156735- 025
31156926 - 025
ایمیل: history@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پ‍ژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت عليه‌السلام-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما