اخبار
کتاب اهل بیت علیهم السلام در آثار دانشمندان اندلس
انتشار کتاب کتاب «اهل بیت علیهم السلام در آثار دانشمندان اندلس» تألیف حجت الاسلام و المسلمین حمیدرضا مطهری منتشر شد در این اثر که در ده فصل تهیه شده است به مباحثی نظیر اهل بیت علیهم السلام در آثار محدثان، فقها، مورخان، ادیبان، صوفیان و ... پرداخته می شود.
شناخت دیدگاه دانشمندان اندلس درباره اهل بیت علیهم السلام از موضوعاتی است که به دلیل وضعیت سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و مذهبی از اهمیت بسزایی برخوردار است و کمتر به توجه نویسندگان درآمده است. اهمیت این نکته زمانی بهتر معلوم می شود که بدانیم به رغم مخالفت های سیاسی و مذهبی با اندیشه های متمایل به خاندان پیامبر (ص) این باور در ضمیر ناخودآگاه و پنهان جامعه وجود داشته و بر آثار آنان پرتو انداخته است. کتاب اهل بیت علیهم السلام در آثار دانشمندان اندلس نوشته حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمیدرضا مطهری رئیس پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام است که کوشیده نوع نگاه و تفاوت دیدگاه دانشمندان آن ناحیه را درباره اهل بیت علیهم السلاتم بررسی و تبیین نماید.
این کتاب در قالب ده فصل و 430 صفحه تهیه شده است که محتوای کتاب به مباحثی نظیر اهل بیت علیهم السلام در آثار مفسران، محدثان، فقیهان، اصولی ها، مورخان، ادیبان، سفرنامه نویسان اندلسی، صوفیان و فرقه نگاران پرداخته می شود.  



 
منبع: اختصاصی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام
کلمات کليدي
انتشار کتاب, اهل بیت علیهم السلام در آثار دانشمندان, حمید رضا مطهری