برگزاری مراسم رونمایی

مراسم رونمایی از آثار پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام برگزار گردید

این مراسم ساعت 10 روز سه شنبه 20تیرماه با حضور مؤلفان آثار رونمایی شده و جمع کثیری از محققان، در سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار گردید.

در این مراسم که با حضور آیت الله یوسفی غروی از صاحبنظران گرانقدر در حوزه تاریخ اسلام و عضو شورای پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام و حجت الاسلام و المسلمین دکتر لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به عنوان سخنرانان مراسم برگزار گردید، از پنج اثر منتشر شده پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام رونمایی شد. سیمای دوازده امام علیهم السلام در میراث مکتوب اهل سنت، رسول خدا(ص) و مدیریت تنش های مدینه، کتاب الملهوف، مذهب شیعه و دولت های شیعی در تاریخ، آثاری بودند که در این مراسم به حضار و اصحاب رسانه معرفی گردیدند. این مراسم روز سه شنبه 20 تیرماه ساعت 10 صبح در محل سالن همایش پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد.
در ابتدای مراسم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر مطهری در مورد اهداف و فعالیت ها و وضعیت فعلی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام توضیحات مختصری به حضار ارائه دادند. سپس آیت الله یوسفی غروی ابتدا بحثی در مورد نهج البلاغه و روش کار سید رضی داشته و در ادامه از پدیدآورندگان این پنج اثر تقدیر کرده و توفیقات بیشتر را از درگاه خداوند متعال برای آنها آرزومند شدند.
در ادامه این مراسم هرکدام از مؤلفان آثاری که قرار بود رونمایی گردند، در مورد کتاب های خودشان توضیحات مختصری ارائه دادند.
سخنران پایانی این مراسم، حجت الاسلام و المسلمین دکتر لک زایی، رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی بودند که مطالب خودشان را با تشکر از مسئولین پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام و محققان آن پژوهشکده آغاز کردند. همچنین ایشان در خصوص اهداف پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، خاطر نشان شدند که یکی از مأموریت های مهم پژوهشگاه، توانمندسازی علوم اسلامی است و تلاش های متمرکز علوم انسانی بدون تکیه بر علوم اسلامی با شکست مواجه خواهد شد. ما اگر می خواهیم که علوم انسانی، جنبه های علوم اسلامی را مورد توجه قرار دهد، باید به سیره اهل بیت علیهم السلام بر عنوان یکی از منابع اصلی، دسترسی داشته باشد.
بدون آگاهی از سیره اهل بیت علیهم السلام، نمی توان در زمینه های مختلف علوم اسلامی موفق عمل نمود. در مجموع برای اسلامی سازی علوم انسانی، چاره ای جز این وجود ندارد که زیرساخت ها را در عرصه های مختلفی مانند تاریخ، فقه، قرآن و کلام مهیا سازیم. هم اکنون پژوهشکده های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به این امر می پردازند.
در پایان این مراسم از پنج اثر تألیف شده پژوهشکده تاریخ و سیره در سال 1395 رونمایی شد.
 
منبع:
كلمات كليدي : مراسم رونمایی , پژوهشکده تاریخ و سیره

تاریخ خبر: 1396/4/21 چهارشنبه
تعداد بازدید کل: 1003 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
جلسه مشترک اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اعضای پژوهشکده تاریخ و سیره برگزار گردید
مراسم رونمایی از  جدیدترین آثار پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام برگزار می گردد
سومین جلسه فصلی اعضای پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام در سال 1398 برگزار شد
نشست «عدالت در تاریخ» با حضور جمعی از عدالت پژوهان در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد
کرسی ترویجی «اهل بیت علیهم السلام در آثار مفسران اندلس» با ارائه حجت الاسلام دکتر مطهری برگزار می گردد
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1004

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده تاریخ و سبره اهل بیت (علیه السلام)
تلفن: 31156735- 025
31156926 - 025
ایمیل: history@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پ‍ژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت عليه‌السلام-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما