برگزاری همایش «سیره و زمانه امام هادی علیه السلام»

آغاز رسمی همایش بین المللی «سیره و زمانه امام هادی علیه السلام» با سخنرانی مسئول برگزاری همایش

حجت الاسلام و المسلمین دکتر مطهری در ابتدای صحبت هایشان ضمن عرض خوشامد به حاضرین در این همایش، توضیحاتی در مورد اهداف و اقدامات انجام شده برای برگزاری این همایش یک روزه را ارائه دادند.

همایش «سیره و زمانه امام هادی علیه السلام» پس از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید، با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین دکتر مطهری مسئول برگزاری این همایش، رسماً آغاز گردید. ایشان در ابتدای صحبت هایشان ضمن عرض خوشامد به حاضرین در این همایش، توضیحاتی در مورد اهداف و اقدامات انجام شده برای برگزاری این همایش یک روزه را ارائه دادند. 
دکتر مطهری در ادامه صحبت هایشان با اشاره به اینکه عصر ابناءالرضا از دوره های بسیار حساس زندگانی ائمه علیهم السلام است، گفتند علی رغم اهمیت فراوان و پژوهش های زیاد در مورد زندگانی ائمه علیهم السلام تا کنون مشائل مربوط به این دوره چندان مورد توجه پژوهشگران قرار نگرفته است. همین نکته سبب گردیده که اساتید و پژوهشگرانی که با انجمن تاریخ پژوهان حوزه در ارتباط هستند، برای زدودن غبار مظلومیت از چهره ائمه علیهم السلام در این دوره، سلسله همایش هایی با عنوان ابناءالرضا برگزار کند. همچنین با کمک آقای دکتر لک زایی رئیس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی این همایش در سامانه ISC   نیز ثبت گردید.
وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: ۱۴۰ مقاله به زبان های فارسی و عربی به دبیرخانه این همایش ارسال شده است که از این تعداد ۲۵ مقاله به زبان عربی است که ۲۳ مقاله که به زبان عربی ارایه شده است از کشور عراق می باشد و بقیه مقالات ارایه شده از جمهوری اسلامی ایران هستند.
وی اظهار کرد: از ۱۱۵ مقاله که به زبان فارسی به این همایش ارسال شده است، ۶۵ مقاله پذیرش شده است که بزودی در سه جلد منتشر خواهد شد ایشان همچنین به این نکته نیز اشاره کردند که مرحله دوم این همایش در کشور عراق برگزار خواهد شد.
 
منبع:

تاریخ خبر: 1396/9/12 يكشنبه
تعداد بازدید کل: 128 تعداد بازدید امروز: 1
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 129

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده تاریخ و سبره اهل بیت (علیه السلام)
تلفن: 31156735- 025
31156926 - 025
ایمیل: history@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پ‍ژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت عليه‌السلام-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما