کتاب «امام علی (علیه السلام) و حقوق انسانی» به کوشش حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمیدرضا مطهری


کتاب «امام علی (علیه السلام) و حقوق انسانی» منتشر شد
کتـاب «امام علی (علیه السلام) و حقوق انسانی»  بـه همـت پژوهشـکده تاریخ و سیره اهل بیت (علیهم السلام) پژوهشـگاه علـوم و فرهنـگ اسـلامی منتشـر شـد.
کتـاب «امام علی (علیه السلام) و حقوق انسانی» که به کوشش حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمیدرضا مطهری منتشر شده در بردارنده مقالاتی دربارة عدالت در حوزه حقوق انسانی است.
یکی از مهم‌ترین مسائل امروز بشری در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه عدالت اجتماعی، رعایت حقوق انسانی است که در زمینه‌های مختلفی چون حقوق شهروندی، حقوق بشر، حقوق بشر‌دوستانه و ... مورد توجه قرار گرفته است. بررسی زندگانی امیرالمؤمنین(علیه السلام) بیانگر توجه ویژه آن حضرت به مقوله حقوق انسان از جهات مختلف است.
کتاب حاضر در 328 صفحه با 11 مقاله، دستامد فکری پژوهشگرانی است که دربارة سیره علوی و مسئلة حقوق انسانی به تدقیق و ژرف‌نگری پرداخته و به طرح مقاله در همایش «امام علی(علیه السلام) الگوی عدالت و معنویت برای جهان امروز» دست زده‌اند. آنان کوشیده‌اند سیرة حضرت در این خصوص را ترسیم نمایند.
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 425

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده تاریخ و سبره اهل بیت (علیه السلام)
تلفن: 31156735- 025
31156926 - 025
ایمیل: history@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پ‍ژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت عليه‌السلام-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما