رسول خدا (ص) و مدیریت تنش های مدینه
رسول خدا (ص) و مدیریت تنش های مدینه کتاب «رسول خدا (ص) و مدیریت تنش های مدینه» - سال 1395 در کتاب «رسول خدا (ص) و مدیریت تنش های مدینه»، اثر آقای حسین قاضی خانی، تلاش شده است با استقرای اقدامات پیامبر (ص) در رویارویی با تنش ها و نزاع های مدینه النبی، چگونگی مدیریت رسول خدا (ص) در این امر به تصویر کشیده شود

تنش و بروز نزاع در جامعه مسئله ای است که اگر به درستی مدیریت نشود، گاه جامعه را به سوی بحران سوق می دهد و چه بسا بنیان های آن را متزلزل سازد؛ از این روی امروزه شاخه ای از دانش مدیریت به بررسی زمینه های پیدایش تعارض و راه های مقابله با آن اختصاص یافته است. تبیین سیره معصومان در این باره از نکاتی است که کمتر بدان توجه شده و می تواند راهگشای بسیاری از مشکلات کنونی باشد.

در کتاب «رسول خدا (ص) و مدیریت تنش های مدینه»، اثر آقای حسین قاضی خانی، تلاش شده است با استقرای اقدامات پیامبر (ص) در رویارویی با تنش ها و نزاع های مدینه النبی، چگونگی مدیریت رسول خدا (ص) در این امر به تصویر کشیده شود.

این کتاب در پنج فصل موضوع یاد شده را مورد بررسی قرار می دهد و در آن به مباحثی نظیر زمینه های بروز تنش در مدینه عصر رسول خدا (ص)، فعالیت های پیشگیرانه پیامبر (ص) در مدیریت تنش های مدینه، راهکارهای کنترل هیجان ها در آستانه بروز تنش و رسول خدا در مواجهه با تنش های روی داده در مدینه، پرداخته شده است. این کتاب در 200 صفحه تألیف شده است.

 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 502

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده تاریخ و سبره اهل بیت (علیه السلام)
تلفن: 31156735- 025
31156926 - 025
ایمیل: history@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پ‍ژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت عليه‌السلام-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما