مقالات مقالات حجت الاسلام و المسلمین یدالله مقدسی حجت الاسلام و المسلمین یدالله مقدسی محقق رسمی گروه سیره اهل بیت علیهم السلام پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام می باشند .

- مقالة علمی پژوهشی"بررسی و نقد گزارش‌های شهادت امام حسن مجتبی7فصلنامۀ علمی پژوهشی "تاریخ اسلام" شمارة 44 ـ 43؛ دانشگاه باقرالعلوم، 1389ش. ( 28 صفحه).

- مقاله علمی پژوهشی " بررسی گزارش‌های ولادت شهادت امام کاظم7 "، 1392ش (29 صفحه). در سایت سخنوران (بلاغ) مربوط به دفتر تبلیغات نشر شده است.

- مقاله علمی پژوهشی "بررسی گزارش‌های ولادت شهادت امام جواد7 ارائه شده به کنگرۀ امام جواد7 در سال 1394ش، (29 صفحه) که مقاله برتر در این کنگره شناخته شده و مجلۀ علمی پژوهشی "تاریخ اسلام"، شمارۀ 65، در سال 1395ش آن را چاپ کرده است.

- مقالۀ "نقد و بررسی گزارشهای ولادت شهادت امام هادی7 (29 صفحه)، هادی ابن الرضا (مجموعه مقالات مربوط به امام هادی7)، 1396ش.

- مقاله «مدرسه فقهی آیت الله جوادی آملی» ارائه شده به همایش «تعالی و عقلانیت علوم وحیانی»، 1397ش، (با همکاری آقای سید مهدی معلمی).

- مقاله «راویان مشترک فریقین از امام مجتبی7»، حدود 19صفحه و «راویان مشترک فریقین از امام صادق7» حدود 35 صفحه، این دو مقاله به کنفرانس هفتم و هشتم وحدت در سال 6 ـ 1375ش ارائه شده و مقاله راویان مشترک فریقین از امام صادق7، در کتاب آوای وحدت به عنوان گزیده مقالات به نشر آمده است و بعد‌ها هر دو مقاله در کتاب راویان مشترک ـ اثر پژوهشی پژوهشکدة تاریخ و سیرة اهل‌بيتI ـ در سال 1380ش منضم شده و چاپ شده است.

- مقالة "حایر حسینی در گذر تاریخ (از آغاز تا صفویه)" (حدود 34 صفحه) که در کتاب نگاهی نو به جریان عاشورا به صورت مجموعه مقالات چاپ شده است و این کتاب در سال 1383شمسی به عنوان پژوهش برتر سال، در مرکز دین‌پژوهان کشور، برگزیده شد.

- مقالة ترویجی "نگاهی به مولود کعبه از منظر فریقین" در این مقاله، این موضوع بررسی شده که امیر مؤمنان علیه السلام از منظر فریقین، تنها مولود کعبه بوده است و در سایت مباحثات در سال 1393ش منتشر شده است.

منبع: اختصاصی پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 1067

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده تاریخ و سبره اهل بیت (علیه السلام)
تلفن: 31156735- 025
31156926 - 025
ایمیل: history@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پ‍ژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت عليه‌السلام-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما