برگزیدگی مقاله

برگزیدگی مقاله «مصرف در سبک زندگی اسلام» نگاشته پژوهشگر پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت

مقاله «مصرف در سبک زندگی اسلام» نگاشته پژوهشگر پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت ، جناب آقای سید عبدالکریم حسن پور در همایش «سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در دنیای معاصر » برگزیده شد .

مقاله «مصرف در سبک زندگی اسلام» به قلم سید عبدالکریم حسن پور پژوهشگر گروه تاریخ تشیع پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) در همایش «سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در دنیای معاصر» برگزیده شد.
همایش «سبک و فرهنگ زندگی اسلامی در دنیای معاصر» به همت موسسه زبان و فرهنگ شناسی جامعه المصطفی العالمیه با همکاری وزارت علوم و تحقیقات و فناوری، جهاد دانشگاهی، دانشگاه معارف اسلامی، دانشگاه علامه طباطبایی، موسسه امام خمینی(ره) و انجمن مطالعات سیاسی برگزار شد
از مجموع 150 مقاله دریافتی در  بخش‌های سه گانه کلیات، بایسته ها، آسیب ها ، راهکارها، تعداد 12 مقاله حائز رتبه برتر و به عنوان مقاله برگزیده در کمیسیونهای هایش ارایه و مورد تقدیر قرار گرفتند. مقاله «مصرف در سبک زندگی اسلام» به قلم سید عبدالکریم حسن پور پژوهشگر گروه تاریخ تشیع پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت(ع) از جمله مقالات برگزیده و ارایه شده در همایش بوده است.
برابر اظهارات دبیر علمی همایش،  برگزاری نشست هایی در دانشگاه‌های کشور با سخنرانی مقالات برتر با همکاری جهاد دانشگاهی با هدف نهادینه سازی و ترویج سبک و فرهنگ زندگی اسلامی از برنامه‌های آتی موسسه زبان و فرهنگ شناسی است.

چکیده مقاله
مصرف در سبک زندگی اسلامی
پیش فرض ما این است که تعالیم اسلام حاوی مجموعه‌ای از باورها و معارف بنیادین هستی شناختی(مبدأ و معاد)و  انسان شناختی می‌باشد که برنامه جامعی برای سعادت دنیا و آخرت انسان به همراه داشته و این برنامه در سیره عملی معصومین نیز پیاده شده است. «مصرف» یکی از مهمترین مؤلفه‌های زندگی انسان است که چارچوب و قوانین مربوط به آن در برنامه سعادت‌ساز اسلام موجود است. اما به دلیل عدم شناخت یا بی‌توجهی افراد جامعه به آن مجموعه تعالیم، جوامع اسلامی در گرداب مصرف‌گرایی و مصرف‌زدگی گرفتار شده اند. از اینرو مقاله حاضر در صدد است به روش تحلیلی و با شیوه گردآوری کتابخانه‌ای، با استناد به آیات قرآن و روایات معصومین(ع)، اصول صحیحِ مصرف را استخراج و راه‌کارهای ترویج آن را بیان نماید.
 واژگان کلیدی: فرهنگ مصرف، مصرف‌گرایی، مصرف‌زدگی سیره اهل‌بیت(ع)

منبع:
كلمات كليدي : برگزیدگی , سبک زندگی , سیدعبدالکریم حسن پور , پژوهشکده تاریخ و سیره

تاریخ خبر: 1394/8/16 شنبه
تعداد بازدید کل: 731 تعداد بازدید امروز: 3
 
امتیاز دهی
 
 

نسخه قابل چاپ

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
جلسه مشترک اداره فناوری اطلاعات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی با اعضای پژوهشکده تاریخ و سیره برگزار گردید
سومین جلسه فصلی اعضای پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام در سال 1398 برگزار شد
نشست «عدالت در تاریخ» با حضور جمعی از عدالت پژوهان در سالن کنفرانس مرکز همایش های غدیر دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد
نشست علمی «جایگاه سیره و تاریخ در مطالعات امام موسی صدر» برگزار شد
کرسی ترویجی «اهل بیت علیهم السلام در آثار مفسران اندلس» با ارائه حجت الاسلام دکتر مطهری برگزار می گردد
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 732

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده تاریخ و سبره اهل بیت (علیه السلام)
تلفن: 31156735- 025
31156926 - 025
ایمیل: history@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پ‍ژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت عليه‌السلام-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما