جغرافیای تشیع در منابع رجالی طرح « جغرافیای تشیع در منابع رجالی » - علی اکبر امامی حجتی در این طرح ابتدا اسامی علما و محدثان و مولفانی که نامشان در آثار آمده مطالعه و مواردی از آنها که دارای نسبت مکانی هستند ، جمع آوری شده و سپس به بررسی این نسبت ها و شناسایی و معرفی این مناطق پرداخته خواهد شد . در پایان هم این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت که چه اندازه از عامانی که نامشان جمع آوری شده شیعه هستند و هریک به کدام فرقه از تشیع اختصاص دارند .
در این تحقیق موقعیت شیعیان در مناطق مختلف شناسایی شده و پراکندگی این مذهب در ایران و جهان مورد ارزیابی قرار می گیرد این کتاب ، مواد خامی برای طرح های دیگر مرتبط با موضوع تشیع مهیا خواهد کرد .
از مهمترین راه های دستیابی به مناطقی که شیعه در آن می زیسته است ، مطالعه زیستگاه عالمان شیعه است . به نظر می رسد یکی از بهترین راه های این مطالعه و بررسی نیز کتب رجالی باشد زیرا موضوع این آثار ، ثبت اسامی و انساب و جایگاه های محدثان و عالمان است . جغرافیای تشیع در منابع رجالی عنوان طرحی است که می تواند موقعیت شیعیان را در مناطق گوناکون آشکار کرده و پراکندگی این مذهب در نقاط مختلف ایران و جهان و در دوره های متفاوت نشان دهد . این طرح به همت حجت الاسلام و المسلمین امامی حجتی و در 400 صفحه تهیه خواهد شد . در این طرح ابتدا اسامی علما و محدثان و مولفانی که نامشان در آثار آمده مطالعه و مواردی از آنها که دارای نسبت مکانی هستند ، جمع آوری شده و سپس به بررسی این نسبت ها و شناسایی و معرفی این مناطق پرداخته خواهد شد . در پایان هم این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت که چه اندازه از عامانی که نامشان جمع آوری شده شیعه هستند و هریک به کدام فرقه از تشیع اختصاص دارند .
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 471

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده تاریخ و سبره اهل بیت (علیه السلام)
تلفن: 31156735- 025
31156926 - 025
ایمیل: history@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پ‍ژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت عليه‌السلام-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما