سیره معصومان علیهم السلام در کتب اربعه طرح « سیره معصومان علیهم السلام در کتب اربعه » - علی اکبر ذاکر خمی سیره معصومان در گذشته و حال مورد توجه بزرگان بوده است و در قرون متمادی شخصیت های بزرگ شیعه به نگارش این موضوع پرداخته اند. در کتب اربعه در موارد زیادی به سیره معصومان استناد شده است و حتی بخش عمده اعتقادات و دیدگاه های کلامی شیعه نیز در برخی از این آثار آمده که توجه به آن برای عموم بسیار سودمند است و همه حکایت از اهتمام آنان به سیره دارد .
کتب اربعه شیعه یعنی اصول کافی ، من لا یحضره الفقیه ، تهذیب الاحکام و استبصار از مهمترین منابع و ارزشمندترین مدارک شیعه بوده و بهترین منبع برای سیره و سنت معصومان می باشد . سیره معصومان در گذشته و حال مورد توجه بزرگان بوده است و در قرون متمادی شخصیت های بزرگ شیعه به نگارش این موضوع پرداخته اند. در کتب اربعه در موارد زیادی به سیره معصومان استناد شده است و حتی بخش عمده اعتقادات و دیدگاه های کلامی شیعه نیز در برخی از این آثار آمده که توجه به آن برای عموم بسیار سودمند است و همه حکایت از اهتمام آنان به سیره دارد . سیره معصومان از این کتب قابل استخراج است و دربرگیرنده موارد فراوانی از سیره اهل بیت علیهم السلام است . طرح « سیره معصومان در کتب اربعه شیعه » در دوجلد و توسط محقق توانمند حجت الاسلام و المسلمین ذاکری در حال تحقیق می باشد لازم به ذکر است که جلد اول این کتاب تمام شده و هم اکنون جلد دوم آن در حال تالیف است .
 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 668

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده تاریخ و سبره اهل بیت (علیه السلام)
تلفن: 31156735- 025
31156926 - 025
ایمیل: history@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پ‍ژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت عليه‌السلام-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما