سیمای دوازده امام علیهم السلام
معرفی اثر کتاب «سیمای دوازده امام علیهم السلام در میراث مکتوب اهل سنت - سال 1395 کتاب سیمای دوازده امام علیهم السلام در میراث مکتوب اهل سنت از آغاز تا پایان سده دوازده قمری، تألیف آقای منصور داداش نژاد، در واقع مقدمه ای است برای شناسایی اصول و گرایش های کلی حاکم بر تاریخ نگاری اهل سنت در باب زندگانی دوازده امام علیهم السلام.

موضوع اصلی کتاب، بررسی و معرفی کتاب های نویسندگان اهل سنت درباره زندگانی امامان شیعه علیهم السلام و حضرت زهرا (س) می باشد. آثار این نویسندگان در پنج گروه حدیثی، شرح حال، تاریخی، ادبی و تک نگاشته که بالغ بر 126 عنوان کتاب است، دسته بندی شده و محتوای آنها توصیف و تحلیل شده است. این نگاشته ها هر چند در اصول کلی با یکدیگر مشترک اند، دارای سه دیدگاه و گرایش متفاوت هستند؛ در عین حال که به فضائل ائمه علیهم السلام معترف اند.

کتاب سیمای دوازده امام علیهم السلام در میراث مکتوب اهل سنت از آغاز تا پایان سده دوازده قمری، تألیف آقای منصور داداش نژاد، در واقع مقدمه ای است برای شناسایی اصول و گرایش های کلی حاکم بر تاریخ نگاری اهل سنت در باب زندگانی دوازده امام علیهم السلام.

این اثر نفیس 1170 صفحه ای در دو جلد تنظیم شده و دارای سه فصل می باشد.

 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 488

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده تاریخ و سبره اهل بیت (علیه السلام)
تلفن: 31156735- 025
31156926 - 025
ایمیل: history@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پ‍ژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت عليه‌السلام-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما