مقالات مقالات حجت الاسلام و المسلمین حسین قاضی خانی حجت الاسلام و المسلمین حسین قاضی خانی عضو هیات علمی گروه تاریخ تشیع پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام می باشند.

1- «اثبات تاریخی وجود امام زمان (عج) از راه منصب وکالت در عصر غیبت صغری» نمایه شده در فصلنامه علمی پژوهشی مشرق موعود شماره 9.

2-«گونه شناسی مدعیان دروغین وکالت امام زمان (عج) در عصر غیبت صغری» ، با رویکردی نقادانه بر نظر احمد الکاتب، (مشترک)، منتشر شده  در فصلنامه علمی پژوهشی مشرق موعود شماره 19.

3-«بررسی تاریخی زمینه های بروز تعارض در مدینه النبی»، (مشترک)، نمایه شده در فصلنامه پژوهشی تاریخ اسلام شماره 49.

4-«رسول خدا (ص) و مدیریت نزاع های مدینه» فصلنامه پژوهشی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی شماره 7، (مشترک)

5-«نقش اقتصاد در ایجاد تعارض در مدینه و چگونگی برخورد پیامبر(ص) با آن»، دو فصلنامه علمی پژوهشی مطالعات تاریخی جهان اسلام شماره 2.

6-«سبک زندگی زن ایرانی از نگاه سفر نامه نویسان غیر ایرانی عصر صفوی»، (مشترک)، چاپ شده در فصل نامه علمی پژوهشی  تاریخ اسلام، شماره 57.

7-« بررسی مدیریت تعارض در سازمان وکالت»، (مشترک)، نمایه شده در فصل نامه پژوهشی مشرق موعود شماره 33.

8- مقاله برگزیده در همایش سیره پژوهی در تهران با عنوان « رسول خدا(ص) و مدیریت چالش جانشینی»، (مشترک)، نمایه شده در فصلنامه پژوهشی مطالعات تاریخ اسلام، شماره 19.

9- «مناسبات اسماعیلیان و امامیان عراق، شام و مصر در قرن سوم تا پنجم هجری»، نمایه شده در دو فصل نامه  علمی پژوهشی مطالعات تاریخی جهان اسلام شماره 5.

10-«کاوشی در چرایی اندک بودن داده‌های شرح‌حال نگاری سمری و تاثیر آن بر جایگاه وکالتی ایشان»، نمایه شده در فصل‌نامه علمی پژوهشی انتظار موعود، شماره 50.

11- مقاله با عنوان «کاوشی در آمار نامه‌های کوفیان برای دعوت از امام حسین(ع)»، نمایه شده در فصل‌نامه علمی پژوهشی شیعه پژوهی شماره8.

12- «مواجهه امام هادی(ع) با تنش‌های سازمان وکالت  در دوران امامت خود»، فصلنامه علمی پژوهشی تاریخ اسلام شماره 71.

مقالات علمی ترویجی:

1- «مساله پیشگیری مدیریت تعارض در مدینه عصر رسول خدا(ص)»، نمایه شده در دو فصل نامه علمی ترویجی سخن تاریخ شماره 18.

2-«جریان‌های فکری سیاسی مسلمانان در سال‌های پایانی عصر رسول‌خدا(ص) با تکیه بر مساله جانشینی ایشان- دوفصلنامه علمی ترویجی سخن تاریخ شماره 25.

مقالات همایشی و دانش‌نامه‌ای:

1- « رسول خدا(ص) و مدیریت تعارض های ساختاری جامعه مدینه» ارائه شده در همایش سیره پژوهی و سیره پژوهان به همت پژوهشکده تاریخ اسلام. نمایه شده در کتاب مجموعه مقالات همایش سیره پژوهی و سیره پژوهان.

2- چند مدخل تاریخی برای دانشنامه حرمین شریفین.

3-نوشتن چندین مدخل تاریخی برای پژوهشگاه باقر العلوم(ع).

 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 434

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده تاریخ و سبره اهل بیت (علیه السلام)
تلفن: 31156735- 025
31156926 - 025
ایمیل: history@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پ‍ژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت عليه‌السلام-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما