ساخنار ساختار پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام دارای سه گروه علمی به نام های سیره اهل بیت علیهم السلام ، تاریخ تشیع و فرهنگ و تمدن می باشد .
ساختار
پژوهشکده تاریخ و سیره اهل بیت علیهم السلام جهت انجام رسالت اصلی خود یعنی کمک به ترویج و تبلیغ دین مبین اسلام و مذهب تشیع و تمرکز بر جنبه های مختلف سیره ائمه علیهم السلام و ارتقا فرهنگ جامعه ،  در قالب سه گروه پژوهشی به فعالیت می پردازد . در حال حاضر حجت الاسلام و المسلمین دکتر حمیدرضا مطهری ریاست این پژوهشکده را بر عهده داشته و مدیران گروه های پژوهشی سیره اهل بیت علیهم السلام ، تاریخ تشیع و فرهنگ و تمدن به ترتیب حجج اسلام آقایان علی اکبر ذاکری، سیدقاسم رزاقی موسوی و سیدحسین فلاح زاده می باشند . ضمنآ سرپرست اداره پژوهش که مسئولیت بخش اجرایی امور پژوهشکده را برعهده دارد حجت الاسلام و المسلمین آقای سیدقاسم رزاقی موسوی می باشند دو کارشناس پژوهشی نیز در انجام اموراجرایی مربوط به گروه ها و دفتر پژوهش فعالیت دارند که آقایان حجت الاسلام والمسلمین سید رسول کاظمی نسب و سعید نجفی نژاد می باشند همچنین آقای مهدی بنی حسن بعنوان مسئول دفتر در این پژوهشکده حضور دارند.
علاوه بر این، در ساختار پژوهشکده تاریخ و سیره چند تن از اعضای محترم هیات علمی و محققان نیز حضور دارند که متناسب با سوابق علمی و گرایش هایشان در گروه های سه گانه مشغول به فعالیت پژوهشی می باشند. 

در گروه تاریخ تشیع به جز حجت الاسلام سیدقاسم رزاقی موسوی که مدیر گروه و عضو هیات علمی می باشند، حجج اسلام حسین قاضی خانی و مجید احمدی کچایی نیز به عنوان اعضاء هیات علمی مشغول به انجام فعالیت علمی می باشند. همچنین حجت الاسلام مهدی نورمحمدی به عنوان محقق رسمی در این گروه حاضر می باشند.

گروه سیره اهل بیت علیهم السلام با مدیریت حجت الاسلام ذاکری که همزمان عضو هیات علمی نیز می باشند از وجود دو عضو هیات علمی توانمند دیگر به نام های حجت الاسلام حمیدرضا مطهری و حجت الاسلام مصطفی صادقی نیز بهره می برد.

در نهایت هم گروه فرهنگ و تمدن اسلامی با یک عضو هیات علمی به نام حجت الاسلام یدالله حاجی زاده و یک محقق رسمی که حجت الاسلام محمدحسین علی اکبری می باشند به فعالیت خود ادامه می دهد.

علاوه بر این سه گروه باید از دانشنامه اهل بیت علیهم السلام نیز یاد نمود که زیر مجموعه پژوهشکده تاریخ و سیره محسوب می شود. مدیر دانشنامه، دکتر نعمت الله صفری می باشند و پنج کارشناس در بخش اجرایی حضور داشته و محققان متعددی مسئولیت تألیف مداخل واگذار شده را بر عهده دارند.  

 

 
امتیاز دهی
 
 


پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط

پربازدید‌ترین مطالب

مطالب مرتبط
[Control]
تعداد بازديد اين صفحه: 2017

آدرس: قم - میدان شهدا - خیابان معلم   پژوهشکده تاریخ و سبره اهل بیت (علیه السلام)
تلفن: 31156735- 025
31156926 - 025
ایمیل: history@isca.ac.ir

ایتا
پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پ‍ژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت عليه‌السلام-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما