English | العربیة
 
مناسبات پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) با ايرانيان
  • 1391/11/14 شنبه مناسبات پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) با ايرانيان
    پايگاه اطلاع رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي(ايسكا): پروژۀ «مناسبات پيامبر(ص) و اهل بيت(ع) با ايرانيان» يكي از پروژه‌هاي فعال در گروه سيرۀ پژوهشكدۀ تاريخ و سيرۀ اهل بيت(ع) است كه توسط آقاي سيد محمود ساماني، عضو هيئت علمي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي در حال انجام است و در مرحلۀ تحقيق قرار دارد. براي آشنايي با اين پروژه، به بخشي از محتواي آن اشاره مي‌كنيم.
معرفي كتاب «اخبار الملاحم و الفتن»
  • 1391/10/27 چهارشنبه معرفي كتاب «اخبار الملاحم و الفتن»
    پايگاه اطلاع رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي(ايسكا): كتاب «اخبار الملاحم و الفتن حتي نهايه العصر الاموي و اثرها في العقلية العربية و الاسلامية» اثر دكتر عمار عبودي نصار است كه از سوي مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي و به تهيه كنندگي منتشر شده است. براي آشنايي با اين كتاب به معرفي آن مي‌پردازيم.
سياست‌هاي مالي امام علي(ع)؛ پژوهش برتر پژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت(ع)
  • 1391/10/11 دوشنبه سياست‌هاي مالي امام علي(ع)؛ پژوهش برتر پژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت(ع)
    پايگاه اطلاع رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي(ايسكا): كتاب «سياست هاي مالي امام علي(ع)» به قلم حجت‌الاسلام والمسلمين محمدحسين علي اكبري، پژوهشي است با رويكرد تطبيقي كه در هفتۀ پژوهش از سوي پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي به عنوان پژوهش برتر شناخته شد. اين پژوهش، از سوي مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي و به تهيه كنندگي پژوهشكدۀ تاريخ و سيرۀ اهل بيت منتشر شده كه در اين مجال به معرفي آن مي پردازيم.
معرفي كتاب «تاريخ اجتماعى ـ فكرى شيعه اثناعشرى در هند»
  • 1391/10/9 شنبه معرفي كتاب «تاريخ اجتماعى ـ فكرى شيعه اثناعشرى در هند»
    پايگاه اطلاع رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي(ايسكا): كتاب «كتاب تاريخ اجتماعى ـ فكرى شيعه اثناعشرى در هند» در دو جلد، از سوي مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، به تهيه كنندگي پژوهشكدۀ تاريخ و سيرۀ اهل بيت(ع) منتشر شده است. نويسندۀ اين كتاب «سيداطهرعباس رضوي» است. جلد اول اين كتاب را منصور معتمدي و جلد دوم را عبدالحسين بينش ترجمه كرده است. در اين مجال به معرفي اين كتاب مي‌پردازيم.
معرفي و نقد منابع عاشورا
  • 1391/9/25 شنبه معرفي و نقد منابع عاشورا
    پايگاه اطلاع رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي(ايسكا): كتاب «معرفي و نقد منابع عاشورا» به قلم سيدعبدالله حسيني، پژوهشي است در جهت مقايسه، ارزيابي و دسته‌بندي منابع قيام عاشورا است و در آن، كتاب‌هايي كه از اواخر قرن اول تا قرن دهم هجري قمري دربارۀ قيام امام حسين(ع) نگاشته شده، مورد بررسي قرار گرفته‌اند. براي آشنايي بيشتر با اين كتاب كه از سوي مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي و به تهيه كنندگي پژوهشكدۀ تاريخ و سيرۀ اهل بيت(ع) منتشر شده است، به معرفي آن مي‌پردازيم.
خاستگاه تشيع و پيدايش فرقه‌هاي شيعي در عصر امامان
  • 1391/9/18 شنبه خاستگاه تشيع و پيدايش فرقه‌هاي شيعي در عصر امامان
    پايگاه اطلاع رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي(ايسكا): كتاب «خاستگاه تشيع و پيدايش فرقه‌هاي شيعي در عصر امامان» يكي از آثار پژوهشكدۀ تاريخ و سيرۀ اهل بيت(ع) كه از سوي مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي منتشر شده است.
معرفي «فرهنگ‌نامه مؤلفان اسلامي(ج 1)»
  • 1391/9/15 چهارشنبه معرفي «فرهنگ‌نامه مؤلفان اسلامي(ج 1)»
    پايگاه اطلاع رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي(ايسكا): فرهنگ‌نامه مولفان اسلامي، شناسنامه علمي فرهيختگان و دانشمنداني است كه از صدر اسلام و در حوزه تمدن اسلامي، اثري علمي پديد آورده و در شكوفايي فرهنگ و تمدن اسلامي و انتقال آن به نسل‌هاي آينده نقش آفريده‌اند. براي آشنايي با اين اثر ارزشمند كه از سوي مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، به تهيه كنندگي پژوهشكدۀ تاريخ و سيرۀ اهل بيت(ع) منتشر شده است، به معرفي آن مي‌پردازيم.
معرفي كتاب «مشورت و مشاوران در سنت و سيره پيشوايان»
  • 1391/9/7 سه‌شنبه معرفي كتاب «مشورت و مشاوران در سنت و سيره پيشوايان»
    پايگاه اطلاع رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي(ايسكا): كتاب «مشورت و مشاوران در سنت و سيره پيشوايان» اثر فاضل ارجمند آقاي سيد محمود ساماني است كه از سوي مركز نشر پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي به تهيه كنندگي پژوهشكدۀ تاريخ و سيرۀ اهل بيت(ع) منتشر شده كه در اين مجال، به معرفي آن مي‌پردازيم.
معرفي كتاب «نگاهي نو به جريان عاشورا»
  • 1391/8/29 دوشنبه معرفي كتاب «نگاهي نو به جريان عاشورا»
    پايگاه اطلاع رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي(ايسكا): كتاب «نگاهي نو به جريان عاشورا» كه در آن تلاش شده است زوايايي از تاريخ زندگاني امام حسين(ع) بررسي شود، حاصل تحقيق گروهي از پژوهشگران پژوهشكدۀ تاريخ و سيرۀ اهل بيت(ع) است كه از سوي مؤسسه بوستان كتاب منتشر شده است.
واقعه حرّه؛ رويارويي ارزش‌هاي ديني و سنّت‌هاي جاهلي
  • 1391/8/20 شنبه واقعه حرّه؛ رويارويي ارزش‌هاي ديني و سنّت‌هاي جاهلي
    پايگاه اطلاع رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي(ايسكا): 27 ذي الحجة، مصادف است با واقعۀ عبرت‌آموز حرّه. به همين مناسبت، كتابي ارزشمند با عنوان «واقعه حرّه؛ رويارويي ارزش‌هاي ديني و سنّت‌هاي جاهلي» نوشتۀ دكتر سيد عليرضا واسعي، عضو هيئت علمي پژوهشكدۀ تاريخ و سيرۀ اهل بيت(ع) پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي را معرفي مي‌كنيم كه از منظر فرهيختگان محترم مي‌گذرد.
فهرست طرح‌هاي انجام شده
معرفي كتاب «درآمدي بر روش‌هاي تبليغي ائمه(ع)»
  • 1391/6/30 پنجشنبه معرفي كتاب «درآمدي بر روش‌هاي تبليغي ائمه(ع)»
    پايگاه اطلاع رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي(ايسكا):تبليغ، وظيفۀ اصلي پيامبران الهي و ائمه(ع) و در عصر كنوني، وظيفۀ متوليان امور ديني، به ويژه روحانيون مي‌باشد؛ از اين رو، شناخت روش‌ها، شيوه‌ها، ابزارها و ضرورت‌هاي تبليغ، براي اجراي بهينۀ آن، امري لازم به شمار مي‌آيد. كتاب «درآمدي بر روش‌هاي تبليغي ائمه(ع)» كه به همت سيدعليرضا واسعي و محمد شمس‌الدين دياني و به تهيه كنندگي پژوهشكدۀ تاريخ و سيرۀ اهل بيت(ع) انتشار يافته است، كوششي است تا به شناخت هر چه بهتر روش‌هاي درست تبليغي بيانجامد.
معرفي كتاب «رويدادهاي تاريخ اسلام»
  • 1391/4/25 يكشنبه معرفي كتاب «رويدادهاي تاريخ اسلام»
    پايگاه اطلاع رساني پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي(ايسكا): كتاب «رويدادهاي تاريخ اسلام» يك دايرةالمعارف تاريخي است كه با ترجمۀ جمعي از پژوهشگران، از سوي انتشارات پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي، به تهيه‌كنندگي پژوهشكدۀ تاريخ و سيرۀ اهل بيت(ع) در دو جلد و در سال‌هاي 1385 و 1388 منتشر شده است.
1

آخرین به روزرسانی:
تعداد بازديد اين صفحه: 11866
مطالب مرتبط پربازدیدترین اخبار

ALI

کلیه حقوق این وب سایت متعلق به پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی (وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم) می‌باشد
خانه | بازگشت | حريم خصوصي كاربران |
Guest (PortalGuest)

پ‍ژوهشكده تاريخ و سيره اهل بيت عليه‌السلام-پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامي
مجری سایت : شرکت سیگما